
CILJI IN NALOGE
Uresničujemo temeljne cilje predšolske vzgoje, ki so opredeljeni v Zakonu o vrtcih (1996) in so naslednji:
- razvijanje sposobnosti razumevanja in sprejemanja sebe in drugih;
- razvijanje sposobnosti za dogovarjanje, upoštevanje različnosti in sodelovanje v skupinah;
- razvijanje sposobnosti prepoznavanja čustev in spodbujanje čustvenega doživljanja in izražanja;
- negovanje radovednosti, raziskovalnega duha, domišljije in intuicije ter razvijanje neodvisnega mišljenja;
- spodbujanje jezikovnega razvoja za učinkovito in ustvarjalno uporabo govora, kasneje pa še branja, pisanja;
- spodbujanje doživljanja umetniških del in umetniškega izražanja;
- posredovanje znanj z različnih področij znanosti in iz vsakodnevnega življenja;
- spodbujanje telesnega in gibalnega razvoja;
- razvijanje samostojnosti pri higienskih navadah in pri skrbi za zdravje.
Temeljne naloge vrtca so:
- pomoč staršem pri celoviti skrbi za otroke;
- izboljšanje kvalitete življenja družin in otrok;
- ustvarjanje pogojev za razvoj otrokovih telesnih in duševnih sposobnosti.
Načrtovanje vzgojno-izobraževalnega dela Strokovno podlago za delo v vrtcu predstavlja javno veljaven program, KURIKULUM ZA VRTCE (1999), ki temelji na:
- upoštevanju individualnih razlik pri učenju in razvoju otrok;
- načelih celostnega in uravnoteženega razvoja otrok;
- poznavanju in razumevanju otrokovega načina spoznavanja in doživljanja okolja;
- zagotavljanju pestre ponudbe vsebin, metod, oblik dela z otroki;
- strokovni avtonomiji in odgovornosti vseh strokovnih delavcev.
Osnova za načrtovanje, izvajanje in vrednotenje vzgojnega dela je spoznanje, da otrok dojema in razume svet celostno, se razvija v aktivni povezavi s svojim okoljem. Vzgojno delo na podlagi igre in lastne aktivnosti otrok poteka v večjih ali manjših skupinah in tudi individualno. Aktivnosti s področja jezika, družbe, narave, matematike, umetnosti in gibanja se med seboj povezujejo in prepletajo.