Skoči na glavno vsebino

Vzgojiteljici in učiteljica šole Puconci, smo se od 21. do 25. februarja mudile v Tordesillasu, zgodovinskem mestu v Španiji, kot del Erasmusevega projekta TAG; mesto iger (igra kot osnova življenja). Gostila nas je osnovna šola  CEIP Pedro I.  Prisotni smo bili vzgojitelji in učitelji iz Slovenije, Nemčije, Grčije in Turčije. Teden se je začel s slovesnostjo, ki so jo pripravili učitelji skupaj z  otroki. Pozdravila sta nas  ravnatelj in župan mesta Tordesillas. Čas je minil z zelo različnimi in pestrimi aktivnostmi v šoli, ki so prisotnim učiteljem omogočile izmenjavo izkušenj in pridobivanje novega znanja. Večina dejavnosti je potekala na prostem. Otroci iz vrtca so nam pokazali dinamiko umetnosti in ustvarjalnosti (s pomočjo kartonskih škatel;  preprostega zvitka izolirnega traku; praznih škatel video kaset…) v dejavnosti, ki ni bila strukturirana in je otrokom spodbudila aktivno učenje zgolj s ponudbo ustreznega materiala.

 

Potekale so delavnice, kjer smo se gostujoči učitelji seznanili s pristopi, ki jih španski učitelji uporabljajo pri podajanju najrazličnejših vsebin; kot so soba za pobeg, uporaba IKT za podajanje umetniških vsebin (ustvarjanje digitalnega orkestra preko različnih aplikacij), joga za premagovanje stresa, senzorno motorične poti in različne namizne igre, ki lahko služijo za krepitev zdravja ter premagovanje stresa. Španski šolarji so nam predstavili različne tradicionalne igre na prostem (tanga, bolos, comba), gostujoči učitelji pa smo jim predstavili nekaj naših tradicionalnih iger na prostem. Me smo jim predstavile igre Gnilo jajce, Lisica, kaj rada ješ? in Abraham ma sedem sinov. Najbolj jim je bila všeč igra Gnilo jajce. Naučili smo jih tudi besede v slovenskem jeziku. Poleg obiska šole in vrtca smo si v popoldanskem času ogledali okoliške kraje in mesta (Valladolid, Salamanca, Castillo de la Mota Castle), ki so bogata z zgodovinskimi in mogočnimi stavbami (katedrale, utrdbe, samostani, starodavne vinske kleti). Sodelovanje in vključenost učiteljev in vzgojiteljev  je bilo odlično.

Učili smo se drug od drugega, kar je bil tudi cilj tega srečanja. Zaključek te kulturne izmenjave je bila karnevalska zabava, ki je dala poseben pečat tednu, polnemu navdušenja, čustev, radovednosti, igre in učenja. In prav izkušnja, da smo spoznali učitelje, vzgojitelje CEIP Pedro I, kot tudi učitelje in vzgojitelje iz Turčije, Grčije ter  Nemčije, pa je neprecenljiva.

Valentina Murgelj in Andreja Huber

 

 

Dostopnost