Skoči na glavno vsebino

 

Gibanje v naravi in pridobivanje izkušenj z lastno aktivnostjo je pri otroku odločilno za razvoj višjih miselnih funkcij kot so govor, branje in pridobivanje številskih predstav. Tega se v našem vrtcu zelo zavedamo, zato je obiskovanje naravnih okolij, ki nam jih nudi bližnja okolica vrtca, že stalnica našega dela. Ker smo podeželski vrtec, imamo obilo možnosti raziskovanja različnih naravnih okolij in biotske raznovrstnosti, ki nam jih takšna okolja nudijo in tako še bolj sistematično in načrtno vključiti koncepte gozdne pedagogike v naš obstoječi kurikulum. Principi gozdne pedagogike so kompatibilni s področji in cilji kurikuluma in jih pomembno nadgrajujejo v trajnejša spoznanja.

Letošnje vrtčevsko leto se že tretjič zapored priključujemo  Mreži gozdnih vrtcev in šol Slovenije, ki ga upravlja Inštitut za gozdno pedagogiko.  V letu 2022/23 se je priključila samo enota Mačkovci – 2 oddelka in 1 oddelek v Brezovcih. Ker so bili rezultati po celoletnem aktivnem izvajanju principov gozdne pedagogike pri skupinah, ki so bile vključene v projekt, izjemne, se vedno znova odločimo za ta projekt. Letos se je ponovno odločilo sodelovati 7 oddelkov vrtca. Celotna enota vrtca v Mačkovcih, srednja skupina enote Bodonci, starejši skupini enote Brezovci in starejša skupina enote Puconci. Namen sodelovanja v Mreži gozdnih vrtcev je aktivno izvajanje pristopov, ki temeljijo na gozdni pedagogiki.

Gozdna pedagogika je metoda okoljske vzgoje  in izobraževanja, ki ne ponuja samo spoznavanje gozda kot ekosistema, ampak bistveno posega tudi v vzgojo in celostni razvoj tako otrok kot tudi odraslih. Je recept za zdrav, umirjen in optimalen razvoj vseh nas. Gozd oblikuje vrednote, ki se ne odražajo samo v pozitivnem odnosu do narave in okolja, ampak tudi v ustreznem doživljanju samega sebe in življenja.

V gozdnem vrtcu bodo otroci skupaj z vzgojitelji vsaj enkrat tedensko obiskovali bližnji gozd, pri čemer bodo upoštevali zmožnosti in individualne specifike otrok. Principi gozdne pedagogike slonijo na celostni obravnavi otroka, zato je tako učenje lažje za otroka, znanje pa trajnejše. S pomočjo principov gozdne pedagogike bomo lahko sledili vsem ciljem in izvajali vsa področja Kurikula.

V vrtcu dajemo prednost konceptom trajnostnega razvoja in tudi zato želimo otrokom  privzgojiti občutljivost do naravnih okolij, jim približati pomembnost in vrednost narave, da postane njeno čuvanje njihova ponotranjena vrednota. Projekta smo se lotili z entuziazmom in zavedanjem, da takšen koncept dela popolnoma ustreza celostnemu razvoju otrok in njihovim potrebam po gibanju, druženju in nenehni radovednosti, ki ju v gozdu lahko zadovoljujejo z neumornim raziskovanjem. Z gozdno pedagogiko bo otrokom omogočeno varno in sproščeno raziskovanje narave, prepoznavanje lastnih občutkov in potreb ter pravilno odzivanje nanje, in sicer v najbogatejšem učnem okolju – gozdovih Slovenije.

 

Koordinatorka projekta: Saša Kerčmar

 

Dostopnost