Skoči na glavno vsebino

ZDRAVJE V VRTCU

POROČILO PROGRAMA ZDRAVJE VRTCU ZA ŠOL.L. 2020/21

V letošnjem šolskem letu je 7 oddelkov našega vrtca sodelovalo v programu oz. projektu Zdravje v vrtcu. Čeprav je bilo to leto drugačno leto, saj se je pojavil nov virus, ki je v svetu in pri nas povzročil veliko skrbi in je tudi vplival na naše delo in načrtovane aktivnosti. Kljub temu smo v času pred in po razglašeni epidemiji izvedli veliko aktivnosti v sklopu programa Zdravje v vrtcu. V okviru projekta Zdravje v vrtcu smo tudi letos izvajali aktivnosti za ohranjanje in krepitev zdravja  v vrtčevskem okolju in izven njega.  Rdeča nit skozi to šolsko leto projekta Zdravje v vrtcu, ki ga podpira NIJZ (NACIONALNI INŠTITUT ZA JAVNO ZDRAVJE) je bil POČUTIM SE DOBRO 2.

POSLANSTVO IN CILJ PROJEKTA: dobro počutje otrok v vrtcu, zdravje kot pomembna vrednota, ustvarjamo pogoje za dobro počutje.

Izvajali smo veliko vsebin, ki podpirajo dobro počutje in so nam pomagali raziskovati sebe in okolico. Te vsebine so bile:

  • Spoznavanje samega sebe (predstave otrok o svojem telesu in o notranjosti telesa, pridobivanje izkušenj o temi človeškega telesa, izdelava plakata z označenimi deli telesa).
  • Čutila (spoznavanje sveta okoli sebe s pomočjo čutov, spoznavanje čutil, organov, ki nam omogočajo sprejemanje dražljajev iz okolice).
  • Gozdna igralnica (igra v gozdu, raziskovanje, učenje, spodbujanje čutnih zaznav v naravnem okolju).
  • Čustva (spoznavanje čustev in počutja- odrasli smo jim pri tem pomagali, skupno iskanje pozitivnih spodbud/občutkov, da so se otroci počutili dobro, pogovarjanje o občutkih, spodbujanje otrok, da delijo z nami svoje občutke).

Področja aktivnosti za krepitev zdravja otrok so zdrava prehrana, gibanje, dobri medosebni odnosi, skrb za osebno higieno in varno psihofizično okolje. Področja se med seboj močno prepletajo in vplivajo druga na druge. Otroci so si na področju prehrane oblikovali ustrezne prehranske navade, ustvarjali pozitiven odnos do zdravega in kulturnega načina prehranjevanja.

Na področju gibanja so si otroci pridobili navade vsakodnevnega gibanja, kajti le to vpliva na razvoj celotne otrokove osebnosti. Na področju medsebojnih odnosov, so si otroci pridobivali konkretne socialne izkušnje, se učili ustrezno reševati konkretne primere. Na področju osebne higiene, pa so se otroci navajali na samostojnost pri skrbi zase. Ustvarjamo varno okolje, kjer skrbimo za psihofizično varnost, ki omogoča zagotavljanje zasebnosti ter spodbude za učenje. Z različnimi aktivnostmi smo skrbeli za počitek, dobro počutje, izražanje občutkov, spodbujanje otrok k reševanju konfliktov, sodelovanje pri dejavnostih, ki spodbujajo pozitivno samopodobo. Vzgojiteljice smo se udeleževale izobraževanj, ki so potekale na daljavo, v obliki videoposnetkov. Prispevki so se navezovali na delo z otroki in okolje vrtca (Kakovost zraka v vrtcu). Prispevki so vključevali vsebine, ki so v vrtcu zelo aktualne in pomembne.  Pridobljene informacije so bile koristne za vse nas, kakor tudi za boljše počutje in zdravje otrok. Predstavljeni so bili tudi primeri dobrih praks iz vrtcev. Čeprav je bilo izvajanje aktivnosti v tem šolskem letu malce drugačno se je program izvajal v takšni meri, kot so to dopuščale razmere.

Vzgojiteljice so poročale o aktivnostih za varovanje in krepitev zdravja iz naslednjih področij:

  • TELESNA DEJAVNOST (spodbujanje naravne telesne aktivnosti otrok, telesne aktivnosti skozi igro, telesne aktivnosti za krepitev zdravja).
  • ZDRAVA PREHRANA (poizkušanje različne zelenjave in sadja, pridobivanje navad zdravega in raznolikega prehranjevanja, pridobivanje ustreznih prehranskih navad, odnos do zdravega in kulturnega prehranjevanja) .
  • DUŠEVNO ZDRAVJE (vzdrževanje in krepitev primernega duševnega zdravja, pozitivne samopodobe).
  • HIGIENA (telesna higiena, umivanje rok, higiena kašlja in kihanja ter brisanje nosu)
  • MEDSEBOJNI ODNOSI (prijateljstvo, učenje socialnih veščin- razvoj samozavesti, odgovornosti, gradnjo dobrih odnosov in spoštovanje drugačnosti).
  • VARNO OKOLJE (ustvarjanje varnega  okolja,  kjer skrbimo za psihofizično varnost, ki omogoča zagotavljanje zasebnosti ter spodbude za učenje. Z različnimi aktivnostmi skrbimo za počitek, dobro počutje, izražanje občutkov, spodbujanje otrok k reševanju konfliktov, sodelovanje pri dejavnostih, ki spodbujajo pozitivno samopodobo).

                                                                                                                                                              Koordinatorica programa: Ksenija Donko

 

 

 

 

 

 

 

 

Dostopnost